![]() |
Kūrybinė užduotis
Lietuvos XIX a. – XX a. pradžios kultūros raida Europos kontekste |
![]() |
Užduotis skirta pritaikyti turimas ir įgyti papildomų žinių, tyrinėjant artimą aplinką. Pirmiausia, jums reikėtų pasidomėti, ar jūsų gyvenamajame krašte buvo mokslo ir kultūros draugijų, kultūros veikėjų, mokyklų, gyvavusių XIX a. Užduotį turite sumodeliuoti esančiame aktyviame lange, kuriame galite keisti straipsnių, antraščių, iliustracijų vietą, įrašyti tekstą ir įkelti iliustracijas. Atlikdami užduotį, informacijos ieškokite ne tik knygose ir internete, bet apsilankykite krašto muziejuose. Jei yra galimybė, reikalingus objektus įamžinkite patys.
![]() |
Pasirinkite vieną iš temų ir parenkite sienlaikraštį, pateikite tekstinę ir vaizdinę informaciją.
![]() |
XIX–XX a. pr. mokslo ir kultūros organizacijos (-ų) istorija, veikla ir įamžinimas. (Mano gimtojo krašto: miestelio, rajono)
Šiai temai turite parengti straipsnių, pranešimų apie mokslo ir kultūros organizacijas remdamiesi pasirinktais aspektais:
Istorija (raskite ir pateikite pagrindinius, svarbiausius ar įdomiausius organizacijos gyvavimo faktus).
Veikla (pateikite informaciją apie organizuotas veiklas, galbūt rasite informacijos, kaip gausiai buvo lankomi organizuojami renginiai, kaip aktyviai veikė organizacija, kokio sluoksnio žmonių veikloje dalyvavo daugiausiai. Paieškokite, galbūt yra parašytas straipsnis apie draugiją ar jos veiklą, vykusį renginį to meto spaudoje (www.epaveldas.lt).
Įvertinkite gimtosios kalbos, kultūros svarbą kultūrinėms organizacijoms ir jų veiklai.
Parašykite, kur galima rasti daugiau informacijos apie organizacijos istoriją, veiklą, kaip organizacija ir jos veikla yra įamžinta.
Pateikite iliustracijų: išlikusių pastatų, vietovių, kuriose galėjo rinktis organizacijos nariai, vykti renginiai; asmenybių portretų, dalyvavusių veikloje; veiklos rezultatų (gal yra išlikęs leidinys, kvietimas, skelbimas); įamžinimo pavyzdžių (gal yra išleistas leidinys organizacijos atminimui, gal pastatyta atminimo lenta ir pan.).
![]() |
XIX a. meno atstovo (-ų) gyvenimas ir darbai.
Šiai temai turite parengti straipsnių apie XIX a. literatūros, muzikos, dailės atstovą (-us) remdamiesi pasirinktais aspektais:
Asmenybės biografija (daugiau dėmesio kreipkite į metus, kuriais žmogus gyveno jūsų gyvenamajame krašte).
Asmenybės darbai (informacija apie sukurtus darbus, išskirti produktyviausią kūrybos laikotarpį, kuriuo gyvenimo tarpsniu buvo sukurti geriausi, brandžiausi kūriniai, priskirti darbus meniniam stiliui, pateikti argumentų).
Įvertinkite, ar asmenybei buvo svarbi lietuvių tautos kultūra, gimtoji kalba, tautiškumas.
Parašykite, kur galima rasti daugiau informacijos apie asmenybę, jo darbus, kaip asmenybė ir jos veikla įamžinta.
Pateikite iliustracijų: išlikusių pastatų, vietovių, kur asmenybė gyveno, mėgo būti, lankytis; asmenybės portretų; jo darbų pavyzdžių; įamžinimo pavyzdžių (gal yra išleistas leidinys jo atminimui, gal pastatyta atminimo lenta ir pan.).
![]() |
Mokykla XIX–XX a. pr.
Šiai temai turite parengti straipsnių apie XIX a. jūsų krašte gyvavusią (-ias) oficialias ir slaptas mokyklas remdamiesi pasirinktais aspektais:
Mokyklos istorija (daugiausia dėmesio kreipkite į XIX a., pateikite informacijos apie mokykloje mokinių organizuojamą visuomeninę, kultūrinę veiklą).
Mokykloje tautiškumu pasižymėję mokytojai, mokiniai, veikla (kas jie, kokią veiklą vykdė, į kokią įsitraukė).
Slaptosios mokyklos (ar jų buvo, ar yra išlikusios informacijos, kaip vykdavo mokymasis, kur, kas mokė, ko mokė, kokiomis sąlygomis ir t.t.).
Įvertinkite gimtosios kalbos ir kultūros svarbą XIX a. mokyklos aplinkoje.
Kaip įamžinta mokyklos ir slaptųjų mokyklų istorija, indėlis.
Pateikite iliustracijų: pastatų, vietovių, kur buvo XIX a. mokykla, kaip mokykla atrodo šiandien; žymiausių mokyklos tautiškumo puoselėtojų portretai, ar jų veiklos pavyzdžiai; įamžinimas.